Ponudba v SUPERMARKETU LEPOTE se vsak dan dopolnjuje, saj je estetska medicina in celo kirurgija postala del marketinga in prodaje, kjer veljajo popolnoma drugi zakoni kot na področju medicinske znanosti. Meje so zabrisane in isti strokovnjaki, ki prodajajo čokolado in šampon prodajajo tudi izdelke estetske medicine, prehranskih dopolnil in kirurgije. Zato se v Supermarketih lepote vsak dan izgubi ogromno ljudi, nekateri iz njih pridejo tudi pohabljeni in trajno zaznamovani.

Žal iz realnega sveta, kjer veljajo zakoni narave vedno bolj odhajamo v virtualni svet. Svet približkov in lepih, popačenih fotografij in pogosto nerealnih obljub in pričakovanj. Kar vodi v razočaranje in slabo voljo. Po kakovostni izdelek se moramo odpraviti, ko ga res potrebujemo, nato pa med množico ponudb dobro izbrati. Ob tem pa se moramo zavedati, da v popravek dajemo lastno, edino telo, zato naj ne prevaga zakon kuponka. Poiskati je potrebno ustrezne strokovnjake, ki imajo dokazila o svoji usposobljenosti in izkušnje na področju kjer delujejo.

V knjigi sta omenjena ostrina uma in ostrina noža. O kakšni primerjavi govorite?

To pomeni, da ni dovolj, da uporabljamo zelo oster nož, ki bo minimalno poškodoval tkiva, pač pa je pomembna tudi roka in glava, ki ta nož vodi po telesu. Potreben je pogovor, trezen razmislek, pameten načrt komplementarnih ukrepov in zanesljiva izvedba. Le to lahko vodi, da sta na koncu nasmejana oba, pacient in izvajalec. 

Pred vami je pacient – kakšen bo vaš pristop, kadar je očitno, da ne gre samo za problem telesnih oblik oz. razmerij?

Pristop je vedno enak. Pacient je tisti, ki pove svoje želje in pričakovanja, nato pa na osnovi pregleda telesnih danosti, svojega znanja in izkušenj predlagam različne možnosti. Nato pacient premisli, pretehta prednosti in slabosti posameznih možnosti in ugotovi katera možnost je zanj v danem trenutku najboljša. Na koncu je bistveno, da so pričakovanja pacienta in moje možnosti čimbolj usklajeni. V primeru, da ugotovim, da so pričakovanja prevelika in s svojim znanjem ne morem omagati, to tudi iskreno povem. Če ne prepoznam problema, ki ga pacient navaja in ga tudi pacient na fotografiji ne zna pokazati, pa mu svetujem tudi regled pri psihologu.

Ali je kdaj preveč "zakajev" pri pacientu?

Navadno ne in dobro je, da vsa vprašanja dobijo odgovore pred posegom, pa tudi če je zato potrebno več pregledov in pogovorov. Tudi drugo ali tretje mnenje je zame povsem normalno. Celo svetujem, da ljudje pridobijo dodatna mnenja o katerih se lahko pogovarjamo. Vsak mora svobodno odločati o svojem telesu in zdravlju. Na osnovi ustreznih strokovnih informacij. Tudi sam se v življenju pri pomembnih družinskih ali osebnih odločitvah posvetujem z več strokovnjaki.

Bistveno je, da so pričakovanja pacienta in moje možnosti čimbolj usklajeni.

Kako pacient pride do vas? V katerih primerih je samoplačnik in kdaj poseg krije zavarovalnica? Koliko ur dnevno delate?

Še vedno sem zaposlen v UKC ljubljana, kjer vodim oddelek. Estetske operacije pa opravljam v drugih bolj primernih prostorih, saj se je izkazalo, da ljudje želijo zasebnost, mir in ustrezen, prijazen prostor, kjer ne bodo skupaj z drugimi bolniki in na očeh tisočerih obiskovalcev največje zdravstvene institucije, izpostavljeni javnosti. Želijo si butinčno ponudbo. Estetski posegi so samoplačniki posegi. Pogovarjam pa se tudi z različnimi zavarovalnicami, ki so pripravljene v svojo ponudbo vključiti tudi estetski kirurgijo. Delo je moje življenje, v njem uživam, zato pogosto ne ločujem dela od užitka in 24 ur želim čimbolje izpolniti z različnim ustvarjanjem in druženje z prijaznimi in razglednimi ljudmi, kamor nedvomno sodi tudi velika večina pacientov.

Želimo si preoblikovanja telesa brez krvi, bolečine in vidnih brazgotin. Ali je to mogoče doseči?

To je mogoče doseči samo pri prevarantih in v slabo režiranih filmih in produkcijah zabavne industrije.

Celoten intervju je bil objavljen v reviji Moje zdravje.
Imate vprašanje za prof. dr. Ahčana? Uporabite spodnji obrazec!

Imaš vprašanje ali predlog? Piši nam!